חלוקת מתקן חשמלי לשדות

נהוג לחלק מתקן חשמלי לשדות בכדי ליעל את צריכת החשמל במצבים של הפסקת חשמל. החלוקה נעשת בלוח הראשי ובהפרדה מוחלטת של פסי הצבירה זה מזה ע”י מחיצות המפרידות בין פסי הצבירה.
*ראוי לציין כי חלוקה לשדות הינה תכנון יקר לכן משתמשים בדרך זו במתקנים בהם זמינות החשמל חשובה מאוד.

השדות העיקריים הם שדה בלתי חיוני,שדה חיוני ושדה אל פסק UPS.

שדה בלתי חיוני: כשמו כן הוא, לשדה זה יחוברו הצרכנים הכי פחות חשובים להתקיימות המתקן בשל אופיו לדוגמה, במפעל ניתן לחבר את מערכת המיזוג לשדה בלתי חיוני אך בבית חולים הדבר לא יעשה ונעדיף לחבר חצי מכמות התאורה במסדרונות ושקעים המשמשים לרווחת המבקרים.
במצב של הפסקת חשמל כללית לא יהיה חשמל בשדה זה.
*ככל שנוסיף מעגלים על שדה זה נחסוך בהוצאות גנרטור, הן בגודלו והן בתחזוקתו.

שדה חיוני: לשדה זה נחבר מעגלים חיוניים אך שביכולתם לשרוד הפסקות חשמל קצרות בנות עד חמש דקות לדוגמא, חצי מכמות התאורה, שקעים במסדרונות, שקעים המשמשים למסכי מחשב, מכונות צילום וכו’.
במצב של הפסקת חשמל כללית לא יהיה חשמל בשדה זה עד להפעלת גנרטור גיבוי. לרוב גנרטור גיבוי מפעיל עצמו אוטומטית ומוכן לעבודה בזמן של 30 שניות.
*ככל שנחסיר מעגלים משדה זה נחסוך בהוצאות גנרטור, הן בגודלו והן בתחזוקתו.

שדה אל פסק (UPS): לשדה זה נחבר את הצרכנים הרגישים ביותר להפסקות חשמל לדוגמה, מחשבים בכדי לא לאבד מידע. האל פסק שמזין שדה זה יהיה מוזן לרוב מהשדה החיוני וזאת בשל העובדה שמצברי האל פסק נגמרים מהר ואינם מתוכננים להפסקות חשמל ארוכות וזאת בכדי לנצל את מערכת האל פסק לכמה שיותר צרכנים במינימום מצברים שעלותם יקרה ותחזוקתם יקרה גם כן.
בהפסקת חשמל כללית יהיה חשמל בשדה זה וזאת אודות לחשמל שנאגר במצברים בדיוק למצב זה. לאחר הפעלת הגנרטור המצברים יטענו שוב מהמעגל החיוני (מגובה גנרטור).
*ככל שנצמצם את מספר המעגלים על שדה זה נצמצם בהוצאות עלות ואחזקת מערכת האל פסק ונבטיח זמן גיבוי גדול יותר.

ארכיטקטורת לוח חשמל ראשי:

חלוקת מתקן לשדות :: חיוני,בלתי חיוני, אל פסק, UPS

ארכיטקטורת לוח משני או לוח קומתי:

חלוקת לוח משני לפי שדות אל פסק, חיוני ובלתי חיוני

קטגוריה: כתבות נבחרות, מאמרים וכתבות

תגיות:, , , ,

« »
אתר זה מתוחזק ע"י מומחה וורדפרס